Rapperi budú vo vytŕžení: Úplne nové Bentley Continental GT!

Pozrite si porovnanie 2016 vs. 2018
Vydané  Text: 

Modernizovaný Bentley Continental GT pre modelový rok 2018 prináša evolučné zmeny, ktoré ho výraznejšie odlišujú od predchodcov. Hoci zachováva typické črty svojej modelovej línie, predstavuje ich v modernejšom šate. Zachováva si charakter a aj typické črty, inovuje ich však do ešte viac dynamickej atletickej formy. V porovnaní s predchodcom schudol 80 kilogramov, je pritom dlhší a nižší, štandardne postavený na 21-palcových kolesách.

Už nemá tak výrazne vysunutý nos s maskou chladiča, predné partie vďaka tomu pôsobia kompaktnejšie, estetickejšie a ladnejšie. Ide o jeden z mála automobilov, ktoré doslova lahodia oku. Štvoroké prevedenie predných svetiel ostáva zachované, úplne nová grafika svetlometov však udiera do očí. Gril masky chladiča skrýva senzory, ktoré tak nenarúšajú celkový vzhľad prednej časti.

Bentley Continental GT 2018 vs. Continental GT Speed 2016


Karoséria je vyrábaná pomocou technológie nazvanej Super Formed. Ide o takú techniku formovania, pri ktorej sa s hliníkom pracuje pri teplote 500 °C. Ide o vôbec prvé auto na svete, ktoré bolo kompletne vyrobené touto technikou.

Bentley Continental GT 2018 vs. Continental GT Speed 2016


V interiéri vládne ultimatívny luxus a okázalosť. Na prvých oficiálnych fotografiách sa Continental GT predvádza v pomerne pestrej farebnej schéme interiéru, uplatnenie tu našla šedá, hnedá a béžová, grafika palubných displejov tento kolorit dopĺňa o ďalšie farby. Pozorujeme nový volant nadväzujúci na SUV Bentayga, masívny stredový tunel s klasicky dizajnovanou pákou automatickej prevodovky, lesklé povrchy a rozsiahle čalúnenie do kože. Precíznosť šitia a vysoká kvalita detailov je pre Bentley typická a zdá sa, že nový Continental GT ich posunul na ešte vyššiu úroveň. Ovládanie klimatizácie je na nezvyčajnom mieste – hneď vedľa páky prevodovky na vodorovnej konzole. Oceňujeme, že sa Bentley nevydalo cestou virtuálnych ovládačov a tlačidiel, ako to sledujeme u ostatných výrobcov.

Bentley Continental GT 2018 vs. Continental GT Speed 2016


Bentley Continental GT sa bude predávať s novým benzínovým motorom W12 TSI so zdvihovým objemom 6 litrov a dvojitým preplňovaním. Jeho technické údaje sú mimoriadne: 626 koní a až 900 Nm. Áno, správne, až 900 Nm. Z nuly na rýchlosť 100 km/h vyštartuje už za 3,7 sekundy a maximálna rýchlosť je 333 km/h. Priemerná spotreba je vraj iba 12,2 litra na 100 km, čo je v porovnaní s predchodcom veľký skok: ten dosahoval priemer 14,2 litra.

S kolesami ho spája dvojspojková 8-stupňová automatická prevodovka. Pre zlepšenie zážitku z jazdy nové Bentley s adaptívnym podvozkom obsahuje aj 48-voltový Dynamic Ride System.

Premiéra nového Continental GT prebehne na 2017 IAA Frankfurt Motor Show.






Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.