Octavia 1.9 TDI s nájazdom 637 000 km: vraj ide ako hodinky

Našli sme slovenský inzerát na Škoda Octavia s naftovým TDI a enormným nájazdom 637-tisíc kilometrov.
Vydané  Text: 

„Auto v dobrom stave, motor ide ako hodinky, určite lepšie ako tie, čo sa predávajú po 250 000 km.“ uvádza majiteľ vozidla, ktoré sa rozhodol predať. Dodáva, že auto má poctivé kilometre.

Aj takéto inzeráty sa môžu objaviť na slovenskom internete. Nájazd 637-tisíc kilometrov je šialený a mnohé naše autá by neboli schopné jazdy ani po polovici. Nechce sa nám síce veriť, že Octavia (r.v.1999) s takmer dvojlitrovým naftovým motorom TDI bude fungovať ako hodinky, pri serióznej údržbe a pravidelnom menení opotrebovaných súčiastok by však vozidlo mohlo byť schopné normálnej jazdy.



Podľa dostupných fotografií môžeme usudzovať, že sa s autom nejazdilo úplne najšetrnejšie a tým pádom ani nedúfame v to, že je jeho technický stav priaznivý. Prelepené zadné sklo ešte nemusí znamenať jeho vadu, avšak reklama na rozvoz pizze dáva tušiť o dynamickom jazdnom štýle šoférov a snáď aj určitej nedbanlivosti, ktorá je s prácou roznášača pizze spojená.

O poškodeniach z minulosti napovedajú aj prerobené nárazníky vpredu aj vzadu. Škoda Octavia s EVČ MI151CV má VIN TMBGP41U7Y2291714 a podľa STK Online mala koncom roka 2015 najazdených 582704 km. Za rok a niečo jazdenia potom Octavia nazbierala ďalších takmer 100-tisíc kilometrov, čo je úctyhodný výkon. Dáva tušiť o predchádzajúcom spôsobe použitia.



Interiér vozidla však vyzerá naozaj dobre, ak berieme do úvahy šialený údaj na odometri. Vyzerá to tak, že bol vymenený volant (snáď kvôli výbuchu airbagu) a prečalúnené sedadlá, pretože vyzerajú podozrivo dobre.

Škoda Octavia kombi 1.9 TDI z roku 1999 sa predáva za 1700 eur. Dali by ste za ňu také peniaze?








Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.