Peugeot je po rokoch opäť vo forme! Nástupca 508-čky bude vyzerať fantasticky.

Peter Orosz, 26.08.2017
Automobilka už nebude experimentovať.

Ak by vám dnes niekto povedal, že Peugeoty boli v Afrike žiadané hlavne kvôli odolnosti a spoľahlivosti, tak by ste ho s najväčšou pravdepodobnosťou vysmiali a za trest posadili do modelu 1007. Skutočnosť by mu ale dala za pravdu. Pred päťdesiatimi rokmi vyrobili Francúzi auto, ktoré zvládlo viac ako Land Rover či Jeep. Celej Afrike kraľoval obyčajný sedan strednej triedy – Peugeot 504. Ten samozrejme vyrábali aj v iných karosárskych verziách, ale samotný fakt, že obyvatelia tohto azda najmenej hostinného kontinentu na svete potrebovali k životu sedan od Peugeotu, je takmer neuveriteľný. V 90. rokoch sa Peugeot začal vyžívať vo výrobe šoférskych áut a ostrých hatchbackov. Model 406 bol veľmi populárny a do sŕdc sa mnohým zapísala aj legendárna 306-ka GTi-6.


Začiatkom nového tisícročia ale nastal zvrat a automobilka začala vyrábať škaredé, nudné a nespoľahlivé autá. Je väčšia pravdepodobnosť vytvorenia si citového vzťahu k chladničke, než k modelom 1007, 407 či 307. Aj kvôli ním má Peugeot zlú povesť, ktorej sa rozhodol zbaviť.


V súčasnosti tak automobilka opäť prechádza výraznými zmenami, čoho dôkazom sú jej najnovšie modely. Aktuálna generácia Peugeotu 3008 je neporovnateľne lepším autom. Má podarený dizajn a interiér s takmer prémiovým spracovaním. Podľa môjho názoru, je 3008-čka dokonca najkrajším SUV na trhu.


Ďalším prekvapením automobilky Peugeot môže byť nástupca modelu 508, ktorého už testujú v reálnej premávke. Prvé fotky prezrádzajú dynamický vzhľad s priam športovou bočnou siluetou. Prvky exteriéru budú korešpondovať s tými, ktoré môžeme nájsť aj na 3008-čke. Je tiež veľmi pravdepodobné, že sa Francúzi pokúsia nadviazať na minulé úspechy a vyrobia vyslovene šoférsku limuzínu. Pohľad do interiéru nám totiž vsadil chrobáka do hlavy. Len ťažko by sme si mohli nevšimnúť športové sedadlá s výrazným bočným vedením, červené prešívanie či zakrytý nápis na spodnej časti volantu. To všetko vyzerá veľmi sľubne a je pravdepodobné, že automobilku čaká ďalšia „zlatá éra“, podobná tým z minulého storočia. Nevieme sa dočkať!