Ručne vyrobený motocyklový skvost zo Slovinska
Full Moon je práca slovinskej firmy Akrapovič ešte spred niekoľkých rokov. Koncept mestského motocykla so spaľovacím motorom je pútavý aj dnes.
Vydané Text: Redakcia
O dizajn aj konštrukciu sa postarali slovinské firmy Akrapovič a Slovenian Dreamachine Motorcycles, pričom prvá z nich sa podľa vlastných stránok intenzívne venuje motorizmu, prevažne výfukovým systémom. Dizajn je pritom jedným z dôležitých pilierov firmy, koncept Full Moon je pre ňu ideálnou reklamou – šíri sa na sociálnych sieťach, na Pintereste, Instagrame i Facebooku, je stelesnením futurizmu a konvenčného pohonu.
Motocykel Full Moon je vybavený až 1,5-litrový motorom S&S Knucklehead a je umiestnený až podozrivo nízko nad vozovkou. Celá motorka je posadená prekvapivo nízko, predovšetkým jej zadné partie klesajú zdanlivo až celkom na zem. Pod hliníkovým plášťom je však skryté zadné koleso, ktoré nie je pozorovateľné zo žiadnej strany – iba ak zo spodu. Toto výrazné atypické riešenie nie je bežné a ani praktické, ale je vrcholne estetické a naznačuje smer dizajnu, ktorým sa raz motocykle možno budú uberať. Vzhľadom na stav našich ciest by sme však takýto skvost mohli jazdiť akurát tak po diaľniciach, motorka je pritom víziou modernej mestskej dopravy.
Obzvlášť zaujímavým estetickým prvkom je zakomponovanie výfukov priamo do tela karosérie, tá sa pritom postupne zužuje smerom k zadnej časti až do hrotu.
Ani predné partie však nie sú obyčajné alebo nevýrazné, napráve naopak. Názov Full Moon je odvodený od Mesiaca v nove, teda vo svojej „plnosti“. Aj predné koleso motocykla má výplň a riadidlá, ktoré sú na neho napojené, majú striktne minimalistické prevedenie.
O koncepte Full Moon z dielní Akrapovič a Slovenian Dreamachine Motorcycles sme sa prvýkrát dočítali ešte v januári 2015.
Pokračujte na ďalší príspevok »
Spravodajstvo
Polícia odhalila nelegálne vrakovisko so 397 autami. Neskočilo tam aj vaše auto?
Autovraky sú pre životné prostredie záťažou a je potrebné s nimi nakladať tak, aby neboli ohrozujúce. V prípade nelegálneho vrakoviska vzniká riziko znečistenia prostredia, v ktorom žijú desiatky až stovky tisíc ľudí.
Vyšetrovanie stále prebieha, polícia sa o svoj „úlovok“ podelila s verejnosťou prostredníctvom Facebooku.Veľkonočné sviatky
Plánujete cez sviatky piť a jazdiť? Má zmysel zbavovať sa zvyškového alkoholu a opice?
Máte v sebe dosť sily na to, aby ste tieto sviatky strávili bez pitia alkoholu?
Polícia už avizovala, že cez sviatky bude na cestách s motoristami. Neupozorňuje na kontroly alkoholu, ako skôr na dozeranie nad bezpečnosťou. Jazdiť so zostatkovým alkoholom v krvi je rovnaké, akoby ste pili priamo počas jazdy.Porovnali sme nový a odchádzajúci Tucson
Test Hyundai Tucson 1.6 T-GDi 7DCT 4×4: Oplatí sa kúpiť, aj keď medzičasom prišiel úplne nový Tucson?
Nový Tucson je už ohlásený a čoskoro príde do slovenského predaja. Medzitým majú zákazníci možnosť vykúpiť skladové vozidlá s tisícovými zľavami.
TEST: Peugeot 5008 dostal ku koncu životnosti skvelý hybridný pohon
Spotrebou benzínu sa blíži k naftovým motorizáciám.
Testovali sme Peugeot 5008 1.2 Hybrid 136 k e-DCS6 vo výbave GT s cenovkou od 37 490 €. V ponuke nahrádza rodinné MPV vďaka integrovanému tretiemu radu sedadiel.SERVIS / PORADŇA
Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur
Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.
Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.Na diaľnici D1 zažijeme čosi nevídané, cestu zdvihnú počas plnej premávky a vybudujú 18 mostov
Diaľnicu D1 pri Bratislave čakajú výrazné dopravné obmedzenia. Je to dôsledok stavebných prác, ktoré ju majú prepojiť s diaľnicou D4.
Súčasťou prác bola aj demolácia mostu pri Čiernej vode. K zdvihnutiu D1 má dôjsť počas plnej premávky.AUTO ROKA SLOVENSKO
Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy
Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.
V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou. Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.Od výroby šijacích strojov k špičkovým autám: Opel oslavuje 125 rokov, patrí medzi najstaršie automobilky sveta
Automobilka začala vyrábať autá v roku 1899, firmu však založil ešte v roku 1862 Adam Opel.
Opel oslavuje 125 rokov aj limitovanou edíciou populárnych modelov.Autopriemysel / Čínske automobilky
Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte
Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.
Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú.Prvá jazda
Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?
Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.
Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.