Ručne vyrobený motocyklový skvost zo Slovinska

Full Moon je práca slovinskej firmy Akrapovič ešte spred niekoľkých rokov. Koncept mestského motocykla so spaľovacím motorom je pútavý aj dnes.
Vydané  Text: 

Už na prvý pohľad je zrejmé, že sa pozeráme na koncepčný stroj, avšak tento bol vyrobený aj skutočnosti, dokonca poctivo a ručne.

O dizajn aj konštrukciu sa postarali slovinské firmy Akrapovič a Slovenian Dreamachine Motorcycles, pričom prvá z nich sa podľa vlastných stránok intenzívne venuje motorizmu, prevažne výfukovým systémom. Dizajn je pritom jedným z dôležitých pilierov firmy, koncept Full Moon je pre ňu ideálnou reklamou – šíri sa na sociálnych sieťach, na Pintereste, Instagrame i Facebooku, je stelesnením futurizmu a konvenčného pohonu.



Motocykel Full Moon je vybavený až 1,5-litrový motorom S&S Knucklehead a je umiestnený až podozrivo nízko nad vozovkou. Celá motorka je posadená prekvapivo nízko, predovšetkým jej zadné partie klesajú zdanlivo až celkom na zem. Pod hliníkovým plášťom je však skryté zadné koleso, ktoré nie je pozorovateľné zo žiadnej strany – iba ak zo spodu. Toto výrazné atypické riešenie nie je bežné a ani praktické, ale je vrcholne estetické a naznačuje smer dizajnu, ktorým sa raz motocykle možno budú uberať. Vzhľadom na stav našich ciest by sme však takýto skvost mohli jazdiť akurát tak po diaľniciach, motorka je pritom víziou modernej mestskej dopravy.



Obzvlášť zaujímavým estetickým prvkom je zakomponovanie výfukov priamo do tela karosérie, tá sa pritom postupne zužuje smerom k zadnej časti až do hrotu.

Ani predné partie však nie sú obyčajné alebo nevýrazné, napráve naopak. Názov Full Moon je odvodený od Mesiaca v nove, teda vo svojej „plnosti“. Aj predné koleso motocykla má výplň a riadidlá, ktoré sú na neho napojené, majú striktne minimalistické prevedenie.



O koncepte Full Moon z dielní Akrapovič a Slovenian Dreamachine Motorcycles sme sa prvýkrát dočítali ešte v januári 2015.








Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.