Hyundai prerába Tucson na vodík, inovuje dizajn a zlepšuje parametre

ERIK STRÍŽ, 21.08.2017
Namiesto dvoch rozdielne veľkých nádrží na vodík bude mať novinka tri rovnaké a emisiou z výfuku bude výlučne vodná para.


FCEV, teda „elektromobily na vodík“, je reálnou víziou pohonu budúcnosti. Tento spôsob pohonu v sebe kombinuje dobre dostupný zdroj energie, využíva vysoko efektívne elektrické motory a produkuje výlučne vodnú paru, teda vodu. Sen ekológov a ľudí bažiacich po svete, v ktorom už smog a rastúci podiel oxidu uhličitého nie sú typickým dôsledkom mestskej dopravy.

Hyundai Tucson/ix35 sa vo svete už nejaký ten čas predáva aj s pohonom na vodík, hoci u nás by jeho uvedenie na trh význam nemalo. Najnovší prototyp Next Generation FCEV od Hyundai nadväzuje na koncept FE Fuel Cell a je obrazom vozidla, ktoré by sa raz mohlo objaviť aj u nás.



Aj napriek futuristickému vzhľadu usudzujeme, že minimálne po stránke dizajnu je prototyp prakticky hotový, osvojil si dizajnové princípy z najnovšieho kompaktného SUV Kona (predovšetkým tvar predných svetiel a celkový charakter), ktoré nám spočiatku pripadalo skôr ako výjav, ako odvážny koncept.

Podľa dostupných informácií má Hyundai Next Generation FCEV maximálny dojazd 800 alebo 580 kilometrov (americké a britské tituly uvádzajú 500 míľ), v závislosti od použitej metodiky merania spotreby energie. V porovnaní s predchodcom je s výkonom 160 koní až o 20 percent efektívnejší, celková účinnosť prototypu je 60 percent. Novinka by tiež mala riešiť problém predchádzajúceho FCEV modelu, teda problematické štartovanie v zime: podľa Auto Motor und Sport tento prestavaný Tucson údajne dokáže štartovať aj pri mínus 30 stupňoch Celzia, CNET uvádza 22°F, teda -5,5°C.



Premiéra Hyundai Next Generation FCEV nie je naplánovaná na Frankfurt, ale až na budúcoročný CES v Las Vegas v januári. O samotej produkcii vozidla zatiaľ podrobnejšie informácie nepoznáme.