Toto nie je pretekársky veterán, ale najnovší koncept od Nissanu

Prémiová značka Infiniti ukázala ručne vyrobený Prototype 9 s technikou od Nissanu a elektrickým motorom.
Vydané  Text: 

Pretekárske jednomiestne motokáry z prvých dvoch desaťročí 20. storočia sú krásne, jedinečné a nadčasové. Boli však neokresané, s jednoduchými karosériami. Do dokonalosti boli dovedené až v 40. až 60. rokoch na súťažiach gran prix. Dnes sa už automobily ako Monarch (2013) či Darracq (1905) nevyrábajú, ale pre automobilky znamenajú časť histórie. Značka Infiniti v prvej polovici 20. storočia neexistovala, vznikla koncom 80. rokov ako subznačka Nissanu a v roku 2008 expandovala do Európy. Aj napriek tomu jeden takýto krásny automobil s klasickým dizajnom má, dokonca úplne nový.



Zoznámte sa s koncepčným elektromobilom Infiniti Prototype 9. Moderný automobil, ktorý bol vyrobený poctivo ručne.

Automobil s elektrickým pohonom s maximálnym výkonom 148 konských síl je aj napriek chýbajúcej vôni benzínu puristickou záležitosťou, nemá posilňovač riadenia, žiadne stabilizačné systémy a žiadne technologicky vyspelé brzdové systémy. Je to skrátka poctivá konštrukčná dokonalosť vo svojej primitívnej forme s elektrickým pohonom.



Jediná vec, ktorá naznačuje, že automobil nepochádza zo 40. rokov, je maska chladiča s progresívnym tvarovaním.

Z nuly na rýchlosť 100 km/h tento špeciál vystrelí za 5,5 sekundy, jeho hmotnosť je iba 890 kilogramov. Vybavený je pohonom všetkých štyroch kolies, hnaciu silu rozdeľuje v pomere 43:57 v prospech zadnej nápravy. Na jedno plné nabitie Prototype 9 dokáže jazdiť asi 20 minút „na plný plyn“.

Automobil bol vytvorený za účelom prezentácie na Pebble Beach Concours d’Elegance. Okrem príspevku od značky Infiniti očakávame aj kabriolet od Mercedes-Maybach s elektrickým dojazdom 320 kilometrov.






Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.