Do novej Honda Jazz natlačíte až 2,5 metrový náklad

Menšie mestské autá majú staronového rivala s krásnym interiérom a 130-koňovým motorom.
Vydané  Text: 

Tento rok nebolo potrebné čakať až do autosalónu vo Frankfurte, Honda ukázala nový Jazz už uprostred augusta. Moderná vizáž nadväzuje na aktuálny dizajnový jazyk automobilky, preferuje ostré línie evokujúce dynamiku, športovosť a snáď aj prémiovosť. Nie je to zmenšená kópia Civicu (čo by sa nám celkom pozdávalo), aj napriek tomu Jazz vyzerá dobre a aktuálne. Svetlomety nesú motív krídla, tvrdí výrobca vo svojej tlačovej správe.

Okrem toho výrobca sľubuje vysoký výkon a nízku spotrebu: s benzínovým motorom 1,5 i-VTEC má 130 konských síl a kombinovanú spotrebu 5,4 litra na 100 kilometrov jazdy. Emisie oxidu uhličíte spĺňajú normu Euro 6, 124 gramov na kilometer je stále v norme. Malé mestské vozidlo bude možné vybaviť bezstupňovou prevodovkou CVT. Táto prevodovka prešla vývojom, po novom je vraj ešte kultivovanejšie a s lineárnejšou odozvou.

Nová Honda Jazz (2017)


130-koňový motor však bude v predaji iba vo výbave Dynamic, v nižších výbavách bude o niečo menší 1,3-litrový motor limitovaný na výkon 102 konských síl.

Batožinový priestor má kapacitu 354 litrov a po sklopení zadného radu sedadiel 897 litrov. Honda zdôrazňuje, že sa sedadlá dajú sklápať v pomere 60:40 a nazvala ich veľmi honosne Magic Seat, hoci takýto systém považujeme za samozrejmosť.

Nová Honda Jazz (2017)


V jednej veci však Honda Jazz jednoznačne exceluje: dá sa do nej natlačiť náklad s dĺžkou až 2,48 metra. Nie je to skoro neuveriteľné?

V základnej výbave novinka ponúkne aj bezpečnostný systém City-Brake Active, tempomat, vyhrievané sedadlá a automatické svetlomety. Za príplatok bude v predaji systém Honda Connect, balíček pre bezkľúčové odomykanie a štartovanie, rozpoznávanie dopravných značiek, upozornenie na hroziacu kolíziu, systém pre sledovanie jazdných pruhov alebo parkovaciu kameru – teda výbavu, ktorú môžete nájsť napríklad aj v novom Yarise.








Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.