Porsche v USA rieši nedostatky svojich áut preplácaním luxusných okuliarov

Automobilka Porsche bude svojim zákazníkom preplácať luxusné okuliare, chce tým kompenzovať nebezpečné odlesky v interiéri.
Vydané  Text: 

Všetky automobilky značky Porsche sú výnimočné a skvostné. Sadnúť si do interiéru Cayenne, 911, Panamera alebo aj najdostupnejšieho Boxstera je zážitkom a nič na tom nemení skutočnosť, že sa automobilka potýkala s pomerne vážnym nedostatkom svojich interiérov: materiály boli navrhnuté a vypracované tak nešťastne, že v niektorých situáciách spôsobovali výrazné odlesky svetla odrazené priamo na čelnom skle. Týka sa to modelov z rokov 2007 až 2016, ktoré majú interiér vybavený svetlými farbami.

Informovali o tom magazíny Motor TrendAuto Blog a pripomenuli, že spor s medializovaným názvom Chan, et. al., v. Porsche Cars North America, Inc. dokonca nadobudol vlastnú webstránku http://www.dashboardglareclassaction.com/. Na nej žalujúca strana popisuje dohodu medzi zákazníkmi a spoločnosťou Porsche, ktorá znie nasledovne: ak ste si kvôli odleskom palubovky na čelnom skle kupovali nové slnečné okuliare, môžete od Porsche žiadať finančnú kompenzáciu vo výške 50 až 175 amerických dolárov. Nie eur, nakoľko sa „novinka“ týka iba Spojených štátov amerických.

Počítačom simulované odlesky palubnej dosky na čelnom skle (oficiálna fotografia Porsche)


Podľa slov vyššie zmienených magazínov Porsche pripomína, že dôsledkom tejto nedokonalosti interiéru neeviduje žiadne úrazy alebo dokonca straty na životoch, aj napriek tomu pristupuje k tomuto nie celkom lacnému kroku. Je zrejmé, že luxusné okuliare si nechá preplatiť každý, kto si ich kupoval len tak pre radosť.

Problém s odleskami a dohoda o kompenzácii vynaložených nákladov na okuliare sa týka farebných schém Luxor Beige, Sand Beige, Cognac, Platinum Grey a Natural Brown.

Zrkadlový obraz palubnej dosky na vnútornej strane čelného skla nie je v autopriemysle žiadna novinka. Môže za to kombinácia ostrého uhla sklonu čelného skla a svetlý farebný motív interiéru. Výrobcovia toto štandardne riešia tak, že palubnú dosku čalúnia do čiernej kože alebo jej plastový kryt vyrábajú v čiernej farbe. Ani to však **nie je univerzálne a konečné riešenie**, počas slnečných dní sa obraz palubovky môže aj tak premietnuť na čelné sklo. Zvyčajne nejde o niečo, čo by ohrozovalo bezpečnosť, v prípade Porsche však úroveň odleskov dosahovala takú úroveň, že bola dôvodom na podanie žaloby na súd.

Odlesky palubnej dosky na čelnom skle vznikajú aj v čiernej farebnej schéme interiéru, nedá sa im celkom vyhnúť (screenshot z YouTube videa)









Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.