Konečne lacná škodovka? Ľudový automobil by chceli vyvíjať s indickým výrobcom Tata!

Peter Orosz, 12.08.2017
Koncern Volkswagen chce vyrobiť dostupné auto. Škodovka dostala za úlohu nadviazať spoluprácu s indickým výrobcom áut.

Automobilka Volkswagen bola Hitlerovým snom. Túžil vyrábať dostupné autá pre masy, no veľké územia pre čistokrvné nemecké rodiny však dostali prednosť a na projekt sa počas vojny zabudlo. Rozširovanie územného plánu Tretej ríše o východné územia ale nevychádzalo podľa predstáv, čoho dôkazom bol o pár rokov aj Ivan na návšteve v Berlíne s tuctom nemeckých hodiniek na rukách. Zatiaľ čo sa východný osloboditeľ venoval hmotným statkom, americkí vojaci našli v troskách továrne niekoľko nepoškodených konceptov prvého „Chrobáka“, ktorého výrobu nakoniec spustili až po vojne.


Časom však Volkswagen zabudol na svoje pôvodné poslanie a začal vyrábať pomerne drahé autá. Určite sa pamätáte na model Phaeton, ktorý mal k autu pre masy poriadne ďaleko. Kúpiť si drahý Volkswagen je ako zaplatiť nehorázne peniaze za výrobky, ktoré sú v obchodoch označované ako Value či Clever. Nechcem tým povedať, že ide o zlý výrobok. Len jednoducho nepôsobí dojmom, že ste zaň dali veľa peňazí.


Ľudová odnož mala byť zastúpená automobilkou Škoda, ktorú v koncerne privítali v roku 1991. Ani tá však už nevyrába lacné autá, a preto prišli s geniálnym nápadom, ktorého cieľom je vyrobiť ľudové auto pre rozvojové trhy.


Škodovka tak dostala za úlohu jednať s indickou automobilkou Tata. Táto kooperácia trvala päť mesiacov, no nakoniec priznali, že nevedia nájsť spoločnú reč. "Spoločnosť Škoda Auto v posledných týždňoch a mesiacoch overila a vyhodnotila možné strategické partnerstvo so spoločnosťou Tata Motors. Obe spoločnosti dospeli k záveru, že v spoločne požadovanom rozsahu nie je možné v súčasnosti dosiahnuť technickú alebo ekonomickú spoluprácu."


S najväčšou pravdepodobnosťou si tak na ľudové auto od Volkswagen Group budeme musieť ešte nejakú chvíľku počkať. Pri pohľade na slovenský trh je však zrejmé, že lacné automobily majú veľký potenciál zaujať. Vidieť to na úspechu značky Dacia, ktorá bola donedávna jedinou automobilkou pre masy. Čísla ale po novom rastú aj Lade, ktorá konečne vyrobila niečo, za čo by uvedomelý Homo sapiens dal svoje úspory. Dúfame, že Volkswagen využije tento potenciál a aspoň čiastočne sa vráti ku svojim koreňom – výrobe ľudových áut pre bežných ľudí.

Prihlás sa k odberu noviniek a zaujímavých článkov