Fiskeru Karma tolerujú chyby, ktoré by si Hyundai či Škoda nemohli dovoliť

Redakcia, 07.08.2017
Karma mala zaujímavé nedokonalosti. Nová čínska Karma Revero sa im už snáď vyhla.

Plug-in hybrid z roku 2012 s krútiacim momentom 1300 Nm, maximálny výkon 300 kW (402 koní, z toho spaľovací motor 260), zrýchlenie z nuly na 100 km/h za 5,9 sekundy a spotreba paliva iba 2,2 litra na 100 kilometrov jazdy, strecha vybavená solárnymi panelmi. To sú iba niektoré vybrané zaujímavé parametre automobilu Fisker Karma, ktorý je tak trocha nenávidený, často obdivovaný, ale nepochybne revolučný automobil.

Dnes sa Fisker Karma volá Karma Revero, stojí asi o 30-tisíc dolárov viac ako pôvodný Fisker (až 130-tisíc dolárov) a je oživením značky po tom, ako ju prevzal čínsky kapitál.

Podľa portálu Jalopnik mala pôvodná Karma významné chyby. Zatiaľ nevieme, či si rôzne tieto kuriózne nedokonalosti premenovaný model ponechal, zrejme však áno. A nejde pritom iba o maličkosti, ale pomerne zásadné chyby, aké by si výrobcovia ako KIA, Hyundai, Škoda či Peugeot dovoliť nemohli. Tí by totiž zožali toľko negatívnej kritiky, že by ich marketingové oddelenia nestíhali hasiť horlivé diskusie na sociálnych sieťach. Fisker však bol a nová Karma je vecou prestíže, spoločenského statusu a nejaké drobnosti majiteľa tohto vozidla nezaujímajú. Dokonca ani to, že sa mu výfukové plyny dostávajú do interiéru.

Kuriózne nedokonalosti, ktorými trpeli plug-in hybridy Fisker Karma a ktoré sa zrejme zachovali až do dnešného modelu Revero:
• výfuk je umiestnený za predným ľavým kolesom, plyny teda smerujú priamo cez otvorené okno do interiéru;
• elektrické nastavovanie volantu je natoľko silné, že dokáže vodičovi pritlačiť nohy a spôsobiť bolesti;
• priveľké medzery medzi jednotlivými časťami karosérie, dá sa do nich vložiť prst;
• mimoriadne málo priestoru na hlavy pre zadných pasažierov;
• problémy s elektronikou aj pri nových kusoch.

Pozrite si videá nižšie, na ktorých novinári poukazujú na významné nedostatky slávneho športového plug-in hybridu.