Česi definitívne nahradili Slováka Nemcom: šéfom dizajnu Škody je Oliver Stefani z Volkswagenu
Oliver Stefani (53) má pôsobivé portfólio, pracoval pre nemecký Volkswagen. Na pozícii šéfa dizajnu nahradil Jozefa Kabaňa.
Vydané Text: ERIK STRÍŽ
Éra Jozefa Kabaňa je definitívne minulosťou. Nahradil ho Oliver Stefani, predtým pôsobiaci vo Volkswagene ako šéf exteriérového dizajnu. Vytvoril súčasný Golf, Polo, Tiguan a tiež koncepčný automobil I.D., ktorý predstavuje víziu blízkej budúcnosti značky Volkswagen. Ako sa mu podarí prekonať skvelú prácu Kabaňa, zatiaľ netušíme.
Škoda Auto však získala špičkového profesionála, jeho služieb bude využíva od 1. septembra 2017. Podľa slov Bernhard Maier, predsedu predstavenstva Škoda Auto, bude Stefaniho prácou viesť značku v ústrety novej éry digitalizácie a elektrifikácie, automobily by mali ešte emocionálnejšie.
Oliver Stefani má pôsobivé portfólio. Šéfoval dizajnu Volkswagenu Up!, ktorý potom získal ocenenie Medzinárodné auto roka 2012. Ocenenie si Stefani prevzal osobne na New York International Auto Show. Prakticky celú svoju kariéru prežil v koncerne Volkswagen, podľa portálu ihned.cz tri roky strávil v designcentre Seatu v španielskom Sitges. Stefaniho rukopis môžeme sledovať aj na automobiloch Golf, Polo, Jetta, Tiguan a tiež na rodine koncepčných automobilov I.D.
Prechody dizajnérov medzi rôznymi značkami a nielen tými spadajúcimi pod jeden koncern nie sú vo svete a v histórii ničím výnimočným. Je to tak prirodzené, ako keď vo večerných správach počúvame o tom, že nejaký futbalista za šialené peniaze prestúpil do tímu, proti ktorému hral ešte pred niekoľkými dňami. Jozef Kabaň dnes pôsobí ako dizajnér pre značku BMW, zo Škoda Auto odišiel po úspešnom pôsobení vo februári tohto roka.
O personálnych zmenách spoločnosť Škoda Auto informovala včera, 2.8.2017.
**Oficiálne vyjadrenie spoločnosti Škoda Auto:** Oliver Stefani preberá od 1. septembra zodpovednosť za oblasť dizajnu v spoločnosti ŠKODA AUTO. Päťdesiattriročný Stefani, ktorý je absolventom štúdia dizajnu v Braunschweigu a v Pasadene v Kalifornii, naposledy pôsobil ako vedúci dizajnu exteriéru značky Volkswagen. Jeho rukopis nesie celý rad sériových vozidiel značky Volkswagen v uplynulých desiatich rokoch a mnoho automobilových konceptov.
„Dizajn značky ŠKODA sa v posledných rokoch veľmi dobre rozvíjal. V neposlednom rade sme nový výrazný dizajnový jazyk preniesli aj na naše modely SUV,“ hovorí predseda predstavenstva spoločnosti ŠKODA AUTO Bernhard Maier. „S Oliverom Stefanim teraz začíname ďalšiu fázu rozvoja. Naše autá navrhne a povedie do éry digitalizácie a elektrifikácie výroby vozidiel ešte emocionálnejšie. Oliver Stefani má veľký kreatívny potenciál. Teším sa na spoluprácu,“ zdôrazňuje Maier.
Aj pre Christiana Strubeho, člena predstavenstva spoločnosti ŠKODA AUTO za oblasť technického vývoja, je Stefani ideálnym človekom: „Som presvedčený, že Oliver Stefani bude ďalej dôsledne rozvíjať nový dizajnový jazyk značky ŠKODA a úspešne ho pozdvihne na ďalšiu úroveň. Verím, že vďaka svojim schopnostiam nadchne zákazníkov značky ŠKODA budúcimi modelmi.“
Oliver Stefani počas svojej doterajšej kariéry neraz prejavil svoj um. V roku 2002 nastúpil do koncernu Volkswagen. Jeho rukopis nesie celý rad sériových vozidiel značky Volkswagen v uplynulých desiatich rokoch a veľa automobilových konceptov. Rozhodujúcou mierou sa podieľal na vývoji modelov up!, Polo, Jetta, Tiguan, súčasnej generácie modelu Golf a showcar rodiny ID.
Nový šéfdizajnér značky ŠKODA absolvoval štúdium dizajnu v Braunschweigu a v Pasadene v Kalifornii. Popritom pracoval tri roky v Design Center Europe v španielskom Sitges. Jeho zručnosti sa k značke ŠKODA, pre ktorú je charakteristický veľký počet „Simply Clever“ riešení a výrazný kryštalický dizajnový jazyk, dokonale hodia.
ERIK STRÍŽ
Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk
Pokračujte na ďalší príspevok »
Porovnali sme nový a odchádzajúci Tucson
Test Hyundai Tucson 1.6 T-GDi 7DCT 4×4: Oplatí sa kúpiť, aj keď medzičasom prišiel úplne nový Tucson?
Nový Tucson je už ohlásený a čoskoro príde do slovenského predaja. Medzitým majú zákazníci možnosť vykúpiť skladové vozidlá s tisícovými zľavami.
TEST: Peugeot 5008 dostal ku koncu životnosti skvelý hybridný pohon
Spotrebou benzínu sa blíži k naftovým motorizáciám.
Testovali sme Peugeot 5008 1.2 Hybrid 136 k e-DCS6 vo výbave GT s cenovkou od 37 490 €. V ponuke nahrádza rodinné MPV vďaka integrovanému tretiemu radu sedadiel.SERVIS / PORADŇA
Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur
Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.
Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.Na diaľnici D1 zažijeme čosi nevídané, cestu zdvihnú počas plnej premávky a vybudujú 18 mostov
Diaľnicu D1 pri Bratislave čakajú výrazné dopravné obmedzenia. Je to dôsledok stavebných prác, ktoré ju majú prepojiť s diaľnicou D4.
Súčasťou prác bola aj demolácia mostu pri Čiernej vode. K zdvihnutiu D1 má dôjsť počas plnej premávky.AUTO ROKA SLOVENSKO
Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy
Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.
V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou. Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.Od výroby šijacích strojov k špičkovým autám: Opel oslavuje 125 rokov, patrí medzi najstaršie automobilky sveta
Automobilka začala vyrábať autá v roku 1899, firmu však založil ešte v roku 1862 Adam Opel.
Opel oslavuje 125 rokov aj limitovanou edíciou populárnych modelov.Autopriemysel / Čínske automobilky
Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte
Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.
Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú.Prvá jazda
Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?
Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.
Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.DACIA DUSTER
Prelomové lacné SUV už kúpite na Slovensku za menej ako 18-tisíc. Vyberáme z cenníka TOP verziu
Nová Dacia Duster prekonala významný generačný skok vpred, najmä technologicky.
Predáva sa s klasickým benzínovým motorom, ako hybrid, s pohonom LPG a tiež vo verzii 4x4. Ešte pred zopár rokmi bola základná cena Dacie Duster 9 990 €, dnes je to 17 490 €.Dopravná poradňa
Zázračná tabuľka ZÁSOBOVANIE umožní ísť a parkovať aj tam, kde iní nesmú. Ako ju získať?
Vytvoriť a vyložiť si nápis „ZÁSOBOVANIE“ na čelné okno auta môže každý. Aké výhody to prináša?
Neznalosť zákona neospravedlňuje, ale kto sa v ňom orientovať vie, ten je považovaný za špekulanta. Ako to teda je?