Mazda CX-8 je na svete, 3-radové SUV však bude iba pre Japonsko

Je určená pre trhy, pre ktoré je CX-5 malé a CX-9 priveľké. Ale veď to sme aj my!
Vydané  Text: 

Mazda CX-8 pre japonský trh, pohľad z profilu (foto: Mazda)

Mazda CX-8, nové 3-radové SUV, je väčšie ako CX-5 a menšie ako americká CX-9, ktorá je pre niektoré trhy skrátka priveľká, obzvlášť pre Japonsko. Kompaktnejšie, ale na naše pomery stále veľké CX-8 sa bude predávať výhradne v Japonsku už koncom tohto roka.

Na Slovensku je najväčším SUV od Mazdy model CX-5, jeho menší variant je CX-3. Možno by stálo za zváženie, či by aj náš trh neprejavil záujem o niečo väčšie, napríklad takú CX-8 by sme si veľmi radi vyskúšali na našich cestách a zrejme by sa Mazda radila do užšieho výberu u ľudí, ktorí dopytujú po stredne veľkých SUV-čkach, respektíve veľkých crossoveroch.

Mazda CX-8 pre japonský trh, interiér (foto: Mazda)

Prvé fotografie CX-8 poukazujú na Mazdu z profilu a odhaľujú jej rozmerný interiér, ktorý sa okrem tretieho radu sedadiel výraznejšie neodlišuje od korporátneho dizajnu automobilky. Zaujímavosťou je, že Mazda ukazuje interiér ako 6-miestny s tým, že každý rad sedadiel obsahuje dve plnohodnotné sedadlá, prvé dva rady s možnosťou individuálneho nastavenia a s pevnou lakťovou opierkou. Podľa dostupných informácií však bude k dispozícii aj 7-miestny variant.

Zadné partie CX-8 by sa mali podobať na iné modely výrobcu z kategórie SUV/crossover

Základom bude variant poháňaný prednými kolesami, za príplatok bude možný pohon všetkých štyroch a jediná prevodovka bude 6-stupňová automatika. Pod prednou kapotou bude pracovať 2,2-litrový preplňovaný štvorvalec, do ktorého Japonci budú nalievať naftu. S výkonom 173 konských síl by si mal motor poradiť aj s vodičom a ďalšími šiestimi pasažiermi na palube.

Cena SUV Mazda CX-8 zatiaľ nebola upresnená.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.