Opel s výkonom 260 koní schudol až 160 kg

Opel Insignia GSi je od druhej najvýkonnejšej Insignie ľahšia o 160 kg. Je to prakticky úplne iné auto.
Vydané  Text: 
Opel Insignia GSi s výkonom 260 koní a podvozkom FlexiRide (Oficiálna fotografia)

Opel pripravil nový športový sedan Insignia, v prepracovanejšej verzii GSi bude tento mid-range ešte ostrejší, precíznejší na riadenie a s novým športovým charakterom. To znamená vytáčanie motora do vyšších otáčok, tuhší podvozok, 260 konských síl s preplňovaním.

Logo GSi znamená najsilnejšiu motorizáciu pre model Insignia a hoci je kladený apel a jej športový charakter, výraznejšie sa po vizuálnej stránke od štandardnej modelovej ponuky neodlíši. Modifikácie sú skôr decentné a všímať si ich budú predovšetkým priaznivci značky.

Opel Insignia GSi s výkonom 260 koní a podvozkom FlexiRide (Oficiálna fotografia)

V interiéri budú vizuálne doplnky o logách GSi na sedadlách a v priestore kabíny, volante so skosenou spodnou časťou a hliníkových pedáloch.

Srdcom nového Insignia GSi bude v na IAA vo Frankfurte štvorvalec s dvojlitrovým zdvihovým objemom a vyššie zmieneným preplňovaním 260 konských síl a 400 Nm znie dobre, v primerane ťažkom vozidle dokážu spraviť veľký dojem. V porovnaní s Insignia OPC 2.8 V6 Turbo je Insignia GSi ľahšia až o 160 kilogramov.
Opel Insignia GSi s výkonom 260 koní a podvozkom FlexiRide (Oficiálna fotografia)

Aby Opel dosiahol optimálne rozloženie hmotností a síl, GSi bude vybavené pohon všetkých štyroch kolies s vektorovaním krútiaceho momentu, 8-stupňovou automatickou prevodovkou a úplne novými športovo ladenými tlmičmi. Kratšie pružiny v porovnaní so štandardnou konfiguráciou znižujú vozidlo o 10 milimetrov.

4-piestové brzdy Brembo majú vpredu rozmer 345 mm.

Podvozok FlexRide s elektromechanickou platformou umožňuje voľbu jazdných režimov Standard, Tour a Sport, automobil je postavený na 20-palcových diskoch a osadený pneumatikami Michelin Pilot.

Opel Insignia GSi s výkonom 260 koní a podvozkom FlexiRide (Oficiálna fotografia)




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



Predstavujeme AUDI Q6 e-tron: Technologický skok

  • Toto nie je vylepšenie, ani evolúcia. Audi Q6 e-tron predstavuje úplne novú generáciu elektromobilov Audi.

     Nová platforma, nový dizajn, nové technológie, nové riešenia. Také významné, že budú základnými stavebnými kameňmi pre Audi ešte na mnoho ďalších rokov.  Model Q6 e-tron je priekopníkom, ktorý prináša tieto riešenia ako úplne prvý.
  • SERVIS

    Inovatívny rad legálnych žiaroviek OSRAM NIGHT BREAKER® LED W5W je dostupný už aj na Slovensku

  • ams OSRAM, svetový líder v oblasti optických riešení, rozšíril rodinu na Slovensku legálnych LED žiaroviek OSRAM NIGHT BREAKER® LED o žiarovku W5W.

     Osvedčenie Ministerstva dopravy SR o vnútroštátnom typovom schválení komponentu je aktuálne udelené pre náhradné LED svetelné zdroje typu: H1-LED, H4-LED, H7-LED, H7-LED (24 V), a novo aj pre W5W-LED.