Máme cenu najvýkonnejšieho Civicu v histórii. Začína ďalej, než kde bežný Civic končí a nemá automat.

ERIK STRÍŽ, Honda, 11.07.2017
V štandardnej výbave však obsiahne veľký balíček techniky a výrazný charakter k nej ako bonus.

Slovenské zastúpenie značky Honda zverejnilo cenník nového Civic TypeR, najvýkonnejšej športovo orientovanej verzie moderného hatchbacku. S motorom 2.0 VTEC TURBO nebude stáť menej ako 34 290 eur a nebude doň možné montovať automatickú prevodovku (resp. CVT prevodovku). Fanúšikovia motošportu vedia oceniť výhody poctivého 6-stupňového manuálu so samosvorným diferenciálom. V štandardnej výbave však obsiahne prekvapivo veľký balíček techniky.

Honda Civic TypeR sa na Slovensku riadi cenníkom platným od 1.6.2017 a ponúka sa v dvoch variantoch, oboch s obsiahnutým motorom 2.0 VTEC TURBO: konkrétne ide o verzie TypeR a TypeR GT. Za prvé zákazníci zaplatia 34 290 eur, za GT až 36 990 eur. Ide o nemalé ceny, iba pred niekoľkými týždňami sme dotestovali krásny Civic Sedan s prevodovkou CVT a širokou paletou techniky za vyše 28-tisíc. TypeR je však iná káva, oveľa silnejšia a intenzívnejšia, ktorá nepatrí do rúk každému.

Honda Civic TypeR (34 290 eur) 6-stupňová manuálna prevodovka výkon 235 kW / 320 k spotreba 7,7 l/100 km emisie CO2 176 g/km

Honda Civic TypeR GT (36 990 eur) 6-stupňová manuálna prevodovka 235 kW / 320 k spotreba 7,7 l/100 km emisie CO2 176 g/km



Dôležité čísla

Zaujímavosťou je, že vývoj modelu Type R prebiehal súčasne s novým štandardným hatchbackom Civic, čo bolo výhodné pre dynamiku oboch vozidiel, tvrdí Honda a pokračuje samochválou o výkone vozidla:

Maximálny výstupný výkon motora VTEC TURBO s objemom 2,0 litra je 320 koní pri 6 500 ot./min., maximálny krútiaci moment je 400 Nm od 2 500 ot./min. do 4 500 ot./min. Z 0 na 100 km/h zrýchli len za 5,7 sekundy a dosiahne najvyššiu maximálnu rýchlosť 272 km/h. Dosahuje teda najväčšie zrýchlenie a je aj najrýchlejším automobilom vo svojej triede. Je to taktiež najrýchlejší model Type R vôbec, ktorý na okruhu Nürburgring Nordschleife dosiahol čas 7 min 43,8 s.

Začiatok výroby nového modelu Type R je naplánovaný na leto roku 2017 v závode Honda of the UK Manufacturing (HUM) vo Swindone, ktorý je globálnym výrobným centrom pre desiatu generáciu hatchbacku Civic. Pre americký trh je nezvyčajné, že sa TypeR bude predávať pod značkou Honda a nie Acura, čo bude pre Američanov trocha mätúce.



Technika pre jazdu

Nový Civic TypeR je postavený na prispôsobiteľnom podvozku s adaptívnymi tlmičmi na všetkých kolesách, ktorý umožňuje výraznú zmenu nastavenia podľa toho, ktorý z jazdných režimov si vodič vyberie. Má úplne nové odpruženie vpredu so vzperou MacPherson, vzadu viacprvkové zavesenie. Nový systém dokáže redukovať stredovú odchýlku o 19 mm a počiatočný odklon o 1,0 stupňa, vďaka čomu TypeR minimalizuje pohyb volantu vplyvom krútiaceho momentu motora pri silných záberoch.

S cieľom zvýšiť tuhosť a znížiť hmotnosť, sú vzpery spodných ramien a kĺby vyrobené z vysokopevnostného hliníka, viacprvkové zavesenie prispieva k výraznému vylepšeniu stability pri brzdení.

V porovnaní s predchádzajúcim Civicom TypeR je novinka o 16 kilogramov ľahšia, pritom o 165 mm dlhší, 36 mm nižší a 2 mm širší. Torzná tuhosť je zvýšená o 37% a pevnosť statického ohýbania je vyššia o 45%. Koeficient odporu sa znížil o 3%.

Zaujímavosťou je, že Civic TypeR je vybavený tromi koncovkami výfuku. Štandardný rozmer pneumatík je 245/30 ZR20, objem batožinového priestoru 420 / 786 litrov.



Rozdiel vo výbavách

Výbava je v prípade TypeR naozaj rozsiahla, kompletný prehľad nájdete v oficiálnych materiáloch značky Honda. To, čo tvorí podstatný cenový rozdiel vyše 2-tisíc eur medzi TypeR a TypeR GT, je iba nasledovné:

výkonnejší audiosystém (465 W vs. 180 W) parkovacie senzory (TypeR ich nemá, ani sa nám to nechce veriť!) systém Honda CONNECT 2 s navigáciou (TypeR je bez navigácie) stierače s dažďovým senzorom elektricky sklopné vonkajšie spätné zrkadlá aj s ovládaním na kľúči

Je teda otázne, či vám navigácia, silnejší zvuk a parkovacie senzory stoja za viac ako dvetisíc papierov. Je potrebné podotknúť, že hoci TypeR parkovacie senzory nemá, je v štandardnej výbave vybavený cúvacou kamerou, ktorá ich vie vo veľkej miere nahradiť.