Faux pas od Mercedesu? Kampaň na triedu E kabrio na Mont Blancu pôsobí ako clickbait

ERIK STRÍŽ, 11.07.2017

Screenshot z videa na YouTube: Na vrchole Európy

Odprezentovať svoje najnovšie modely v čo najlepšom svetle je záujmom všetkých automobiliek. Mercedes-Benz nie je výnimkou a aby upozornil na kabriolet triedy E, pripravil zaujímavú kampaň: Nový kabriolet Triedy E zdolal Mont Blanc. Háčik je iba v tom, že éčka v skutočnosti Mont Blanc nezdolala, ale bola na jeho vrchol vynesená s pomocou vrtuľníka.

Mercedes chce takto upozorniť na funkcie, ktorými je kabriolet vybavený: napríklad elektrickým systémom vetrolamu AIRCAP a s vyhrievaním pre oblasť hlavy AIRSCARF. Tie umožňujú jazdiť na kabriolete aj v zimnom období.

Názov kampane pôsobí tak, akoby kabriolet zvládol extrémny terén a podarilo sa mu dostať až priamo na vrchol, čo je však celkom nereálne. Pôsobí dokonca ako clickbait. Clickbait je termín pre obsah webovej stránky, ktorý je vytvorený na účely online reklamy, avšak na úkor kvality alebo presnosti. Clickbait využíva senzačné titulky alebo príťažlivé obrázky, ktorých cieľom je osloviť návštevníka na kliknutie a zdieľanie obsahu na sociálnych sieťach (zdroj: wiki).

3 466 metrov nad morom, práve do takejto výšky vyniesol nový kabriolet triedy E od Mercedesu vrtuľník, priamo na heliport stanice lanovej dráhy. Výška vrchola Mont Blancu je 4 808 metrov nad morom.

Prihlás sa k odberu noviniek a zaujímavých článkov