Slováci budú súťažiť na robotickej olympiáde v USA, sú to mladí chlapci z gymnázia
Študenti z bratislavského gymnázia Galileo School pocestujú na robotickú olympiádu FIRST Global Challenge 2017 už tento mesiac.
Vydané Text: Redakcia
Ich robot sa volá Vianočka sa bude súťažiť v silnej konkurencii z celého sveta. Skupina ôsmich mladých ľudí z bratislavského gymnázia Galileo School pocestuje do Washingtonu ešte tento mesiac na takzvanú robotickú olympiádu.
Robotickú olympiádu zastrešuje organizácia FIRST Global, ktorá do popredia tlačí vzdelávací systém s názvom STEM. Ten podnecuje mladých ľudí k tomu, aby prejavovali väčší záujem vo vedecko-technologických, strojárskych a matematických zručnostiach a ciele tohto konceptu nie sú vôbec nepodstatné: má riešiť najvážnejšie svetové problémy, ktorým bude čeliť nová generácia. Informoval o tom portál Teraz.sk.**Testovanie robotov v štandardizovanom prostredí podľa FIRST Global:**
FIRST Global Challenge 2017 sa bude konať v hlavnom meste Spojených štátov už čoskoro: **16. až 18. júla 2017** s tým, že Slováci so svojím robotom budú musieť ustáť silnú konkurenciu z celého sveta. Stáť budú proti 161 tímov zo 198 krajín sveta a aj napriek tomu, že ide o na prvý pohľad triviálnu úlohu, naprogramovať a konštrukčne navrhnúť robota nebola vôbec žiadna hračka. Olympijská disciplína s názvom H2O Flow vyžaduje od robotov, aby pracovali s farebnými loptičkami a dostali ich do vopred určených otvorov na hracej ploche. Táto plocha je vybavená vodnou plochou, stúpaním i klesaním a v rovnakom čase je dejiskom súťaženia aj iných tímov. Roboty sú automatické, resp. autonómne, musia vedieť rozpoznávať a hodnotiť svoje prostredie a vzniknuté situácie, v čom nachádzame súvislosť s automobilmi. Všeobecne je možné technologický vývoj považovať za najdôležitejšiu súčasť automobilového priemyslu a preto je správne venovať pozornosť mladým ľuďom, ktorí sa na túto náročnú cestu vydali. **Našim chlapcom držíme palce a veríme, že sa im podarí v súťaži a v medzinárodnej konkurencii uspieť.** V každom prípade je úspechom už len ich účasť na súťaži takéhoto rangu, chlapci získali veľmi solídny základ pre budúci rozvoj.
Pokračujte na ďalší príspevok »
TEST: Peugeot 5008 dostal ku koncu životnosti skvelý hybridný pohon
Spotrebou benzínu sa blíži k naftovým motorizáciám.
Testovali sme Peugeot 5008 1.2 Hybrid 136 k e-DCS6 vo výbave GT s cenovkou od 37 490 €. V ponuke nahrádza rodinné MPV vďaka integrovanému tretiemu radu sedadiel.SERVIS / PORADŇA
Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur
Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.
Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.Na diaľnici D1 zažijeme čosi nevídané, cestu zdvihnú počas plnej premávky a vybudujú 18 mostov
Diaľnicu D1 pri Bratislave čakajú výrazné dopravné obmedzenia. Je to dôsledok stavebných prác, ktoré ju majú prepojiť s diaľnicou D4.
Súčasťou prác bola aj demolácia mostu pri Čiernej vode. K zdvihnutiu D1 má dôjsť počas plnej premávky.AUTO ROKA SLOVENSKO
Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy
Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.
V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou. Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.Od výroby šijacích strojov k špičkovým autám: Opel oslavuje 125 rokov, patrí medzi najstaršie automobilky sveta
Automobilka začala vyrábať autá v roku 1899, firmu však založil ešte v roku 1862 Adam Opel.
Opel oslavuje 125 rokov aj limitovanou edíciou populárnych modelov.Autopriemysel / Čínske automobilky
Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte
Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.
Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú.Prvá jazda
Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?
Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.
Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.DACIA DUSTER
Prelomové lacné SUV už kúpite na Slovensku za menej ako 18-tisíc. Vyberáme z cenníka TOP verziu
Nová Dacia Duster prekonala významný generačný skok vpred, najmä technologicky.
Predáva sa s klasickým benzínovým motorom, ako hybrid, s pohonom LPG a tiež vo verzii 4x4. Ešte pred zopár rokmi bola základná cena Dacie Duster 9 990 €, dnes je to 17 490 €.Dopravná poradňa
Zázračná tabuľka ZÁSOBOVANIE umožní ísť a parkovať aj tam, kde iní nesmú. Ako ju získať?
Vytvoriť a vyložiť si nápis „ZÁSOBOVANIE“ na čelné okno auta môže každý. Aké výhody to prináša?
Neznalosť zákona neospravedlňuje, ale kto sa v ňom orientovať vie, ten je považovaný za špekulanta. Ako to teda je?Lacná elektrická dodávka
TEST BYD ETP3: Prvý raz sme testovali čínsky BYD, je veľkým lákadlom pre firmy
Elektrické autá nemusia byť technologicky ohromujúce, aby ich zákazníci ocenili. Elektrické LCV BYD ETP3 je toho príkladom, predáva sa za menej ako 30-tisíc.
Základné údaje: 3,5 m³, 100 kW, 100 km/h a reálny dojazd presahujúci 200 km. Jednoduchšie elektrické LCV oslovuje cenou 29 990 € bez DPH.