Lexus RX dostane dve miesta navyše, postačí to k úspechu?

Predĺžená verzia s tromi radmi sedadiel sa prvýkrát objaví na jesennej Tokio Motor Show. Predaj je plánovaný na január 2018.
Vydané  Text: 

V propagačných materiáloch automobilky Lexus som sa pozastavil nad jedným konkrétnym slovíčkom – bestseller. Tak totiž označujú model RX, ktorý som naposledy videl na autosalóne v Bratislave. V našich končinách ale nejde o veľmi populárny model. To vlastne vieme povedať aj o celej značke, ktorá netrhá rekordy u nás ani v Európe. Lexus nenájdete ani v rebríčku TOP 20 najpredávanejších značiek na starom kontinente, no značky ako Mercedes, BMW či Audi sa umiestnili medzi najlepšími.


Čim to asi bude? Väčšina opýtaných dokonca prikývne hlavičkou a súhlasí, že Lexus vyzerá fantasticky, má špičkovú hybridnú technológiu či kvalitné spracovanie. Sem-tam sa síce nájde nejaký ten prebíjač DPF filtrov, ktorému chýba zvuk riečneho parníčka pod kapotou týchto áut, no o to podľa mňa až tak nejde.


Problém je v našej hlave. Európania sú vo všeobecnosti sentimentálni a potrpia si na tradíciách, vyberajú si tak firmy s dlhou a bohatou históriou, ktoré veľmi dobre poznajú. Nemáme radi novoty, radšej si kúpime auto od značky, ktorej lietadlá zhadzovali bomby na naše územie, než aby sme dali príležitosť niekomu zvonka. Neveríte? Stavím sa, že by ste v obchode s nohavicami dali prednosť „Leviskám“ než nejakým Momotaro Jeans. Dokonca aj našim Kórejcom to trvalo takmer dvadsať rokov. Nakoniec museli postaviť továreň v Európe, najať Európanov a do televízie púšťať spoty typu „SlovaKIA“, aby nás čiastočne zlomili.


Lexus je mladou automobilkou, ktorá vznikla v roku 1989. Model RX môže byť úplne skvelý a zázračný, no na predajoch sa to až tak veľmi neprejaví. S týmto názorom sa mi dosť ťažko píše o novinkách, ktoré Lexus RX prináša. Auto bude o niečo dlhšie, no zachová si charakteristický dizajn a nebude pôsobiť ťažkopádne. Kufor zväčší svoj základný objem a pribudne tretí rad sedadiel pre dve osoby. Páčia sa mi motory, ktoré sú benzínové, no ich hybridná technológia tlačí spotrebu dole a cena je konkurencieschopná. Verím, že predaje týchto áut budú pomaly rásť, chce to ale čas a vytrvalosť. Také dve dekády by mali Európanom stačiť, potom z toho môže Lexus jedine ťažiť.




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.