Lexus RX dostane dve miesta navyše, postačí to k úspechu?

Peter Orosz, 03.07.2017
Predĺžená verzia s tromi radmi sedadiel sa prvýkrát objaví na jesennej Tokio Motor Show. Predaj je plánovaný na január 2018.

V propagačných materiáloch automobilky Lexus som sa pozastavil nad jedným konkrétnym slovíčkom – bestseller. Tak totiž označujú model RX, ktorý som naposledy videl na autosalóne v Bratislave. V našich končinách ale nejde o veľmi populárny model. To vlastne vieme povedať aj o celej značke, ktorá netrhá rekordy u nás ani v Európe. Lexus nenájdete ani v rebríčku TOP 20 najpredávanejších značiek na starom kontinente, no značky ako Mercedes, BMW či Audi sa umiestnili medzi najlepšími.


Čim to asi bude? Väčšina opýtaných dokonca prikývne hlavičkou a súhlasí, že Lexus vyzerá fantasticky, má špičkovú hybridnú technológiu či kvalitné spracovanie. Sem-tam sa síce nájde nejaký ten prebíjač DPF filtrov, ktorému chýba zvuk riečneho parníčka pod kapotou týchto áut, no o to podľa mňa až tak nejde.



Problém je v našej hlave. Európania sú vo všeobecnosti sentimentálni a potrpia si na tradíciách, vyberajú si tak firmy s dlhou a bohatou históriou, ktoré veľmi dobre poznajú. Nemáme radi novoty, radšej si kúpime auto od značky, ktorej lietadlá zhadzovali bomby na naše územie, než aby sme dali príležitosť niekomu zvonka. Neveríte? Stavím sa, že by ste v obchode s nohavicami dali prednosť „Leviskám“ než nejakým Momotaro Jeans. Dokonca aj našim Kórejcom to trvalo takmer dvadsať rokov. Nakoniec museli postaviť továreň v Európe, najať Európanov a do televízie púšťať spoty typu „SlovaKIA“, aby nás čiastočne zlomili.



Lexus je mladou automobilkou, ktorá vznikla v roku 1989. Model RX môže byť úplne skvelý a zázračný, no na predajoch sa to až tak veľmi neprejaví. S týmto názorom sa mi dosť ťažko píše o novinkách, ktoré Lexus RX prináša. Auto bude o niečo dlhšie, no zachová si charakteristický dizajn a nebude pôsobiť ťažkopádne. Kufor zväčší svoj základný objem a pribudne tretí rad sedadiel pre dve osoby. Páčia sa mi motory, ktoré sú benzínové, no ich hybridná technológia tlačí spotrebu dole a cena je konkurencieschopná. Verím, že predaje týchto áut budú pomaly rásť, chce to ale čas a vytrvalosť. Také dve dekády by mali Európanom stačiť, potom z toho môže Lexus jedine ťažiť.