Nové Maserati majú interiér ako z 90. rokov. Veď aj 4-ročné Quattroporte ho má krajší!

Nové Maserati GranCabrio a GranTurismo sú krásne skvosty autopriemyslu, o tom nemožno nepochybovať. Ale ten interiér, s tým sa teda výrobca mohol ešte trochu pohrať, vyzerá skôr ako z letáku z 90. rokov.
Vydané  Text: 

Áno, áno, vieme. Maserati, to je značka špotových automobilov s emotívnym talianskym dizajnom, pri ktorom vás vizuálne spracovanie interiéru až tak veľmi zaujímať nemusí. Tieto autá sú o pocitoch. Ale keď porovnáme interiéry nových GranTurismo a GranCabrio s interiérom takého BMW radu 6 Cabrio. Dokonca aj v porovnaní s takým Quattroporte z roku 2013 vyhráva starší model. V Taliansku skrátka rozhodli, že karoséria a jazdné vlastnosti sú prednejšie.


Nové modely GranCabrio a GranTurismo sú však aj bez ohľadu na vzhľad interiéru jedinečnými vozidlami, ktoré pokračujú v dizajnovej filozofii talianskej značky. Ostávajú verné svojim predchodcom a výrazne neinovujú to, čo už bolo dobré. Preto sú novinky celkom jednoznačne identifikovateľné ako Maserati aj bez toho, aby ste zahliadli logo s tromi ostrými hrotmi. Luxusné štvormiestne športové kupé bolo koncipované ako ultramoderná interpretácia prvej produkcie grand tourer, elegantnéhoj Maserati A6 1500 z roku 1947. V priebehu rokov sa GranTurismo vyvinulo do jedného z najznámejších modelov od Maserati, aké boli kedy postavené.


GranTurismo sa spolu so svojím súrodencom GranCabrio vyrába v historickej továrni spoločnosti Ciro Menotti v Modene, pričom dodržiavajú najvyššie štandardy výroby a kontroly kvality na svete. Od roku 2007, teda od spustenia predaja týchto modelov, sa ich celosvetovo predalo viac ako 37-tisíc kusov. Motor od Ferrari so zdvihovým objemom 4,7 litra je vyrábaný ručne a váži iba 175 kilogramov, podľa Maserati poskytuje bezkonkurenčnú odozvu škrtiacej klapky a vzrušujúci zvuk.


Novinky sú vybaviteľné LED/Bi-Xenon svetlometmi, postavené sú na štvrtej generácii pneumatk Pirelli P Zero, 20-palcové disky Trofeo Silver sú o 10 percent pevnejšie v porovnaní s predchodcom a interiér obsiahne zvukovú aparatúru značky Harman Kardon. V predaji bude dovedna osem verzií laku karosérie a päť farebných kombinácií pre interiér.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.