Lada chce s Vestou dobyť Európu, predstavila praktické kombi aj verziu Cross!

Peter Orosz, 30.06.2017
Aké sú však reálne šance?

V súčasnosti je Lada stále takým malým tajomstvom, čo je škoda. Nové modely totiž vôbec nevyzerajú zle. Ďakovať môžeme v prvom rade značkám Renault a Nissan, ktoré sa rozhodli Ladu vytiahnuť z červených čísel a včleniť ju do svojej aliancie.


Asi najvýznamnejším výsledkom tejto spolupráce je model Vesta, ktorý využíva aj aliančnú techniku. Pred pár dňami sme sa dočkali aj nových verzií SW a Cross. Základná verzia SW ponúkne 4410 milimetrov na dĺžku, 1764 milimetrov na šírku a 1512 milimetrov na výšku. Cross je vďaka ochranným plastom o 21 milimetrov širší a 20 milimetrov vyšší. Rázvor náprav je všade rovnaký – 2635 milimetrov. Interiér už rozhodne nepripomína Dobšinskú ľadovú jaskyňu, palubná doska má moderný tvar aj ozdobné prvky. Vo výbave nebude chýbať klimatizácia, palubný počítač, rádio či vyhrievanie sedadiel a čelného skla. Určite mnohých poteší aj svetlá výška (178/203 milimetrov vo verzii SW/Cross), ktorá zabezpečí veľmi dobrú priechodnosť terénom.


Základnou motorizáciou bude overená atmosférická benzínová 1,6ka s výkonom 78 kW a krútiacim momentom 148 Nm. Časom by sme sa mali dočkať výkonnejšej motorizácie o objeme 1,8 litra. Naftový agregát v ponuke nehľadajte.


Zatiaľ to neznie vôbec zle, čo poviete? Jeden problém by sme tu však našli, no netýka sa samotných áut, ale distribúcie. Takmer nulová komunikácia importéra s médiami a fakt, že na posledný model sme museli čakať viac ako rok, nepridáva značke na popularite. Podľa neoverených správ uvidíme modely SW a Cross až koncom budúceho roka, čo je ako prísť na prvé rande o tri hodiny neskôr. Záujem o tieto vozidlá v súčasnosti rastie, no len málokto je obdarený potrebnou trpezlivosťou, a tak väčšina aj tak skončí v predajni príbuznej Dacie.