Seat ukázal crossover Arona, je to vyššia Ibiza s dĺžkou iba 4,1 metra
ⓘ Text nižšie je oficiálnym textom Seatu po redakčnej úprave.
Vydané Text: Redakcia
Nový SEAT Arona je prvým modelom značky v segmente kompaktných crossoverov (interne segment A0), v ktorom predaj od roku 2015 vzrástol štvornásobne.
Arona sa neobmedzuje na určitý segment a chce byť vzorom v oblasti všestrannosti. Vďaka kompaktnému formátu a zvýšenej polohe sedadla vodiča je perfektným automobilom na každodenné jazdenie v mestskej premávke, no rovnako poskytuje pôžitok z jazdy pri cestách za dobrodružstvami v prírode. Výrazný vzhľad má podporovať univerzálny charakter vozidla, výrazne nadväzuje na väčšiu Atecu. SEAT Arona má **dĺžku 4138 mm**, čo je o 79 mm viac ako Ibiza novej generácie. Hlavný rozdiel spočíva vo výške, ktorá je o 99 mm väčšia v porovnaní s Ibizou. Výsledkom je, že nový SEAT Arona má nielen väčšiu svetlú výšku pre jazdu mimo asfaltovaných ciest, ale aj väčšiu vnútornú výšku kabíny vpredu i vzadu, ako aj väčší batožinový priestor so základným objemom 400 litrov.Postavená na Volkswagen MQB A0
Základom pre veľký vnútorný priestor a dynamické jazdné vlastnosti je modulárna stavebnica komponentov s priečne uloženým motorom koncernu Volkswagen MQB A0 (Modularer Querbaukasten). SEAT je prvou značkou koncernu Volkswagen, ktorá využila túto stavebnicu.Bezpečnosť a asistenčné systémy
Nový SEAT Arona má všetky asistenčné systémy a systémy infotainmentu, ktoré si zákazníci obľúbili v ostatných modeloch značky ako Front Assist, Adaptive Cruise Control, Stop&Go (v kombinácii s prevodovkou DSG), Hill Hold Control, rozpoznávanie únavy vodiča, dažďový a svetelný senzor, multikolízna brzda, systém na odomykanie a štartovanie bez kľúča Keyless Entry and Start, kvalitnú cúvaciu kameru, systém infotainmentu so zaskleným displejom s uhlopriečkou 20,3 cm (8 palcov), ako aj priehradku na bezdrôtové nabíjanie telefónu so zosilňovačom signálu GSM. Na želanie sa dajú objednať systémy Rear Traffic Alert, Blind Spot Detection a parkovací asistent, ktorý umožňuje paralelné aj kolmé parkovanie k ceste.68 možných farebných kombinácií
Veľmi dôležitým atribútom modelu Arona sú široké možnosti individualizácie. Karoséria je farebne delená na dve oblasti – spodnú časť a strechu s prednými (A) a zadnými (C) stĺpikmi. Paletu farieb karosérie doplnil oranžový odtieň Eclipse Orange. Strecha môže byť nalakovaná v rovnakej farbe ako karoséria alebo v troch kontrastných farbách – sivej, čiernej alebo oranžovej. Tým sa vytvára **68 možných farebných kombinácií**. Prominentným prvkom na zadnom stĺpiku karosérie je plechový obklad s vygravírovanou grafikou v profile písmena X, ktorá zvýrazňuje vzhľad crossovera. Rovnako ako všetky ostatné modely SEAT má aj Arona dynamický, všestranný, športový a technologický charakter, no k tomu pridáva priestrannejší interiér a široké možnosti využitia.Motorizácie aj vrátane CNG
Na výber sú tri benzínové motory s hliníkovým blokom: – **trojvalec 1.0 TSI** s výkonom 70 kW (**95 k**), ktorý sa montuje s 5-stupňovou manuálnou prevodovkou; – **trojvalec 1.0 TSI** s vyšším výkonom 85 kW (**115 k**) sa štandardne montuje so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou a na želanie so 7-stupňovou prevodovkou DSG s dvoma spojkami. – **nový štvorvalec 1.5 TSI** s výkonom 110 kW (**150 k**), vybavený technológiou vypínania valcov pri čiastočnom zaťažení, ktorý je vyhradený pre verziu FR a má 6-stupňovú manuálnu prevodovku. – **štvorvalcový turbodiesel 1.6 TDI**, ktorý je na výber v dvoch verziách s výkonom 70 kW (**95 k**) a 85 kW (**115 k**). Slabšia verzia sa dá kombinovať s 5-stupňovou manuálnou prevodovkou alebo 7-stupňovou prevodovkou DSG, výkonnejšia verzia má 6-stupňovú manuálnu prevodovku. – v polovici 2018 ponuku rozšíri **bivalentný trojvalec 1.0 TSI** s výkonom 66 kW (**90 k**) umožňujúci spaľovať stlačený **zemný plyn CNG alebo benzín**Pokračujte na ďalší príspevok »
TEST: Peugeot 5008 dostal ku koncu životnosti skvelý hybridný pohon
Spotrebou benzínu sa blíži k naftovým motorizáciám.
Testovali sme Peugeot 5008 1.2 Hybrid 136 k e-DCS6 vo výbave GT s cenovkou od 37 490 €. V ponuke nahrádza rodinné MPV vďaka integrovanému tretiemu radu sedadiel.SERVIS / PORADŇA
Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur
Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.
Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.Na diaľnici D1 zažijeme čosi nevídané, cestu zdvihnú počas plnej premávky a vybudujú 18 mostov
Diaľnicu D1 pri Bratislave čakajú výrazné dopravné obmedzenia. Je to dôsledok stavebných prác, ktoré ju majú prepojiť s diaľnicou D4.
Súčasťou prác bola aj demolácia mostu pri Čiernej vode. K zdvihnutiu D1 má dôjsť počas plnej premávky.AUTO ROKA SLOVENSKO
Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy
Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.
V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou. Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.Od výroby šijacích strojov k špičkovým autám: Opel oslavuje 125 rokov, patrí medzi najstaršie automobilky sveta
Automobilka začala vyrábať autá v roku 1899, firmu však založil ešte v roku 1862 Adam Opel.
Opel oslavuje 125 rokov aj limitovanou edíciou populárnych modelov.Autopriemysel / Čínske automobilky
Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte
Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.
Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú.Prvá jazda
Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?
Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.
Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.DACIA DUSTER
Prelomové lacné SUV už kúpite na Slovensku za menej ako 18-tisíc. Vyberáme z cenníka TOP verziu
Nová Dacia Duster prekonala významný generačný skok vpred, najmä technologicky.
Predáva sa s klasickým benzínovým motorom, ako hybrid, s pohonom LPG a tiež vo verzii 4x4. Ešte pred zopár rokmi bola základná cena Dacie Duster 9 990 €, dnes je to 17 490 €.Dopravná poradňa
Zázračná tabuľka ZÁSOBOVANIE umožní ísť a parkovať aj tam, kde iní nesmú. Ako ju získať?
Vytvoriť a vyložiť si nápis „ZÁSOBOVANIE“ na čelné okno auta môže každý. Aké výhody to prináša?
Neznalosť zákona neospravedlňuje, ale kto sa v ňom orientovať vie, ten je považovaný za špekulanta. Ako to teda je?Lacná elektrická dodávka
TEST BYD ETP3: Prvý raz sme testovali čínsky BYD, je veľkým lákadlom pre firmy
Elektrické autá nemusia byť technologicky ohromujúce, aby ich zákazníci ocenili. Elektrické LCV BYD ETP3 je toho príkladom, predáva sa za menej ako 30-tisíc.
Základné údaje: 3,5 m³, 100 kW, 100 km/h a reálny dojazd presahujúci 200 km. Jednoduchšie elektrické LCV oslovuje cenou 29 990 € bez DPH.