Seat ukázal crossover Arona, je to vyššia Ibiza s dĺžkou iba 4,1 metra

ⓘ Text nižšie je oficiálnym textom Seatu po redakčnej úprave.
Vydané  Text: 

Nový SEAT Arona je prvým modelom značky v segmente kompaktných crossoverov (interne segment A0), v ktorom predaj od roku 2015 vzrástol štvornásobne.

Arona sa neobmedzuje na určitý segment a chce byť vzorom v oblasti všestrannosti. Vďaka kompaktnému formátu a zvýšenej polohe sedadla vodiča je perfektným automobilom na každodenné jazdenie v mestskej premávke, no rovnako poskytuje pôžitok z jazdy pri cestách za dobrodružstvami v prírode. Výrazný vzhľad má podporovať univerzálny charakter vozidla, výrazne nadväzuje na väčšiu Atecu. SEAT Arona má **dĺžku 4138 mm**, čo je o 79 mm viac ako Ibiza novej generácie. Hlavný rozdiel spočíva vo výške, ktorá je o 99 mm väčšia v porovnaní s Ibizou. Výsledkom je, že nový SEAT Arona má nielen väčšiu svetlú výšku pre jazdu mimo asfaltovaných ciest, ale aj väčšiu vnútornú výšku kabíny vpredu i vzadu, ako aj väčší batožinový priestor so základným objemom 400 litrov.


Postavená na Volkswagen MQB A0

Základom pre veľký vnútorný priestor a dynamické jazdné vlastnosti je modulárna stavebnica komponentov s priečne uloženým motorom koncernu Volkswagen MQB A0 (Modularer Querbaukasten). SEAT je prvou značkou koncernu Volkswagen, ktorá využila túto stavebnicu.

Bezpečnosť a asistenčné systémy

Nový SEAT Arona má všetky asistenčné systémy a systémy infotainmentu, ktoré si zákazníci obľúbili v ostatných modeloch značky ako Front Assist, Adaptive Cruise Control, Stop&Go (v kombinácii s prevodovkou DSG), Hill Hold Control, rozpoznávanie únavy vodiča, dažďový a svetelný senzor, multikolízna brzda, systém na odomykanie a štartovanie bez kľúča Keyless Entry and Start, kvalitnú cúvaciu kameru, systém infotainmentu so zaskleným displejom s uhlopriečkou 20,3 cm (8 palcov), ako aj priehradku na bezdrôtové nabíjanie telefónu so zosilňovačom signálu GSM. Na želanie sa dajú objednať systémy Rear Traffic Alert, Blind Spot Detection a parkovací asistent, ktorý umožňuje paralelné aj kolmé parkovanie k ceste.


68 možných farebných kombinácií

Veľmi dôležitým atribútom modelu Arona sú široké možnosti individualizácie. Karoséria je farebne delená na dve oblasti – spodnú časť a strechu s prednými (A) a zadnými (C) stĺpikmi. Paletu farieb karosérie doplnil oranžový odtieň Eclipse Orange. Strecha môže byť nalakovaná v rovnakej farbe ako karoséria alebo v troch kontrastných farbách – sivej, čiernej alebo oranžovej. Tým sa vytvára **68 možných farebných kombinácií**. Prominentným prvkom na zadnom stĺpiku karosérie je plechový obklad s vygravírovanou grafikou v profile písmena X, ktorá zvýrazňuje vzhľad crossovera. Rovnako ako všetky ostatné modely SEAT má aj Arona dynamický, všestranný, športový a technologický charakter, no k tomu pridáva priestrannejší interiér a široké možnosti využitia.


Motorizácie aj vrátane CNG

Na výber sú tri benzínové motory s hliníkovým blokom: – **trojvalec 1.0 TSI** s výkonom 70 kW (**95 k**), ktorý sa montuje s 5-stupňovou manuálnou prevodovkou; – **trojvalec 1.0 TSI** s vyšším výkonom 85 kW (**115 k**) sa štandardne montuje so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou a na želanie so 7-stupňovou prevodovkou DSG s dvoma spojkami. – **nový štvorvalec 1.5 TSI** s výkonom 110 kW (**150 k**), vybavený technológiou vypínania valcov pri čiastočnom zaťažení, ktorý je vyhradený pre verziu FR a má 6-stupňovú manuálnu prevodovku. – **štvorvalcový turbodiesel 1.6 TDI**, ktorý je na výber v dvoch verziách s výkonom 70 kW (**95 k**) a 85 kW (**115 k**). Slabšia verzia sa dá kombinovať s 5-stupňovou manuálnou prevodovkou alebo 7-stupňovou prevodovkou DSG, výkonnejšia verzia má 6-stupňovú manuálnu prevodovku. – v polovici 2018 ponuku rozšíri **bivalentný trojvalec 1.0 TSI** s výkonom 66 kW (**90 k**) umožňujúci spaľovať stlačený **zemný plyn CNG alebo benzín**








Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.