AKTUÁLNE: Vývoj umelej inteligencie v Tesle bude viesť Slovák Andrej Karpathy

Slovensko sa opäť pozitívne zviditeľňuje vo svete. Najnovšie je „jeden z nás“ na vysokom poste v Tesle, Andrej Karpathy bude riadiť vývoj autopilota.
Vydané  Text: 

Slovensko sa opäť pozitívne zviditeľňuje vo svete. Najnovšie je „jeden z nás“ na vysokom poste v Tesle, Andrej Karpathy bude riadiť vývoj autopilota.

Ako uvádza [Denník N](https://dennikn.sk/803765/andrej-karpathy-ktory-v-15-rokoch-odisiel-za-slovenska-bude-mat-v-tesle-na-starosti-autopilota/?ref=tit) vo svojom dnešnom článku, Karpathy je mladý vedec pôvodom zo Slovenska, ktorý z krajiny odišiel ako 15-ročný. Pre americkú Teslu bude pracovať na pozícii Director of AI and Autopilot Vision a zodpovedať sa bude priamo Elonovi Muskovi, pre ktorého však pracuje už dlhšie – doteraz pracoval v Muskovej neziskovej organizácii venujúcej sa projektu otvorenej umelej inteligencie OpenAI. Karpathy prichádza do sveta, v ktorom nie je núdza o špičkových vedcov a odborníkov. Jeho predchodcovia sú David Nistér (dnes Nvidia) a Chris Lattner (predtým Apple).


Vyjadrenie spoločnosti Tesla k najatiu Karpathyho:

„Andrej Karpathy, jeden z popredných svetových expertov v počítačovej vízii a deep learning, sa pripojí k Tesle ako riaditeľ AI a Autopilot Vision, ktorý priamo podáva správu Elonovi Muskovi. Andrej sa usiloval o to, aby vďaka svojej práci na ImageNet poskytol zrak počítaču, ako aj predstavivosť prostredníctvom vývoja generatívnych modelov a schopnosťou navigovať na internete pomocou učenia sa. Nedávno bol vedeckým výskumníkom v OpenAI. Andrej dokončil odbor Computer Vision ako Ph.D. na Stanfordskej univerzite, kde preukázal schopnosť vytvárať komplexné popisy obrazov pomocou hlbokej neurónovej siete. Vďaka nemu počítač vidí nielen mačku, ale aj to, že je to oranžová bodkovaná mačka jazdiaca na skateboarde s červenými kolesami na hnedej podlahe z tvrdého dreva. Taktiež vytvoril a vyučoval „Konverzačné neurónové siete pre vizuálne rozpoznávanie“, čo je prvý a stále vedúci kurz Deep Learningu v Stanforde. „




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.