Neplánované rodičovstvo - Jaguar predstavil novú generáciu XF Sportbrake

Peter Orosz, 15.06.2017
Praktická verzia prichádza až po dvoch rokoch.

Automobily kategórie SUV sú dnes akýmsi univerzálnym bujónom všetkých automobiliek. Veď načo sa trápiť s výrobou atraktívneho sedanu, kombi či MPV, keď ľuďom stačí jediné SUV. Ešte stále však existuje menšina, čochvíľa chránená UNESCOm, pre ktorú môže mať aj obyčajná návšteva predajne značky Nissan fatálne následky.


Záchrannú vestu im tentokrát podáva automobilka Jaguar, ktorá nezanevrela na klasické kombi a po dvoch rokoch prináša úplne nový XF Sportbrake. Pravdou je, že donedávna si praktickým modelom nebola istá ani samotná automobilka, nechceli sa však výlučne spoliehať na model F-Pace.


Tvary skutočne môžeme označiť za tradičné, možno až príliš. Osobne nás teší prísľub dokonalého vyváženia hmotnosti 50:50, vďaka čomu by mohli byť jazdné vlastnosti na vysokej úrovni. Štandardne dodávané bude aj vzduchové odpruženie, schopné udržiavať konštantnú svetlú výšku pri zaťažení. V interiéri zaujme panoramatická strecha, ktorá sa zloží jednoduchým pohybom ruky nad strešným senzorom. Batožinový priestor oproti predchodcovi narástol o pätnásť litrov na 565 l, po sklopení zadných sedadiel ponúkne až 1 700 litrov a rovnú podlahu.


Pod kapotou nájdeme motorizácie z verzie sedan. Dvojlitrový diesel s výkonom 120,132 a 177 kW. Vrcholné motorizácie je možné spárovať s pohonom všetkých kolies. Čerešničkou na torte je šesťvalcový trojliter s 221 kW a pohonom zadných kolies. Benzín natankujete len do jediného, dvojlitrového turbomotora s výkonom 184 kW. Šesťvalec si budú môcť objednať len obyvatelia za veľkou mlákou.