Hyundai Kona je technologický líder svojej triedy. Poznáme podrobnosti + oficiálne FOTO

ERIK STRÍŽ, 13.06.2017
Prekvapením bude aj samotný motor, ktorý sa objaví v ponuke predajcov. Vo vrcholnej verzii to bude 1,6-litrový so 177 koňmi a 265 Nm krútiaceho momentu.

Tento mesiac ho začnú predávať v Južnej Kórei, potom v Severnej Amerike a Európe. SUV s dizajnom tak odlišným od iných modelov rovnakej značky nakoniec vyzerá oveľa lepšie, ako sme pôvodne predpokladali zo špionážnych fotografií. Dizajn novinky je síce odvážny, ale vyladený a moderný. Dynamika, agresivita, odolnosť, to sú iba prvé pojmy, ktoré nás napadnú v súvislosti s Kona.

Trh ho bude vnímať ako konkurenta pre Mazdu CX-3, Nissan Juke či Peugeot 2008, z radu vystúpi práve vďaka mierne excentrickému vzhľadu. Do hry tiež vstupuje očakávaná Kia Stonic, ktorej ešte budeme podrobnejšie venovať aj v Autovinách.


Predné svetlomety s LED pásmi denného svietenia sú mimoriadne úzke, stretávacie svetlá sú potom zakomponované do oplastovanej časti, ktorá z prednej masky presahuje až k blatníkom kolies.​

Celkom atypickú pozíciu zaujali hmlovky, ktoré sú nápadne blízko pri sebe, evokujú predstavy o ich možnom poškodení pri nešetrnom nájazde na vyšší obrubník. Vozidlo má však pomerne krátky a vysoký nos, teda praktický nájazdový uhol a vďaka tomu aj menej šancí na poškodenie predných partí. Kuriózne tiež pôsobí C-stĺpik karosérie, dokonca ani zadné svetlá nepôsobia tak, že by využívali aktuálne dizajnové princípy značky. Je to skrátka iný Hyundai, než na aký sme zvyknutí.

Podľa predstaviteľa značky, viceprezidenta Euisuna Chunga, je Kona dôležitý model pre celý trh: „Snažíme sa zaviesť nové štandardy v segmente kompaktných SUV príťažlivým dizajnom, špičkovou konektivitou a najlepšou bezpečnosťou vo svojej triede.


V interiéri si zákazníci budú môcť vybrať aj z ponuky veľkostí displejov, čalúnení sedačiek a farieb. Na výber budú 5, 7 a 8-palcové displeje, textílne alebo kožené čalúnenie sedačiek, farebné akcenty interiéru budú ladiť s lakom karosérie, v príplatkovej výbave ďalej figuruje aj head-up displej, podpora pre Apple CarPlay a Android Auto, zadná kamera či možnosť vybavenia interiéru bezdrôtovou nabíjačkou pre smartfóny.

Asistenti pre bezpečnosť

Hyundai Kona sa bude ponúkať s technikou známou z iných modelov značky. Zatiaľ výrobca neuvádza, ktoré z technológií budú súčasťou základnej výbavy, očakávame však, že za tie vyspelejšie z nich si zákazník bude musieť priplatiť. Ide o nasledovné:

  • protikolízny systém Forward Collision-Avoidance Assist (FCA)
  • udržiavanie v jazdnom pruhuLane Keeping Assist (LKA);
  • asistent pre použitie diaľkových svetiel High Beam Assist (HBA)
  • sledovanie únavy vodiča Driver Attention Warning (DAW)
  • sledovanie mŕtveho/slepého uhla Blind-Spot Collision Warning (BCW)
  • antikolízny systém pre zadnú časť auta Rear Cross-Traffic Collison Warning (RCCW)
  • Head-Up Display (HUD)

Jazdné režimy a prekvapivý motor

Prekvapením bude aj samotný motor, ktorý sa objaví v ponuke predajcov. Vo vrcholnej verzii to bude 1,6-litrový so 177 koňmi a 265 Nm krútiaceho momentu. Keď sa nakombinuje so sedemstupňovým automatom, bude vedieť Kona zrýchľovať z nuly na 100 km/h už za 7,7 sekundy. To je na SUV pekný údaj. Maximálna rýchlosť je 210 km/h.

Špeciálne pre európsky trh bude k dispozícii aj trojvalec s objemom jeden liter, s výkonom priaznivých 120 koní a iba 172 Nm krútiaceho momentu, na stovku zrýchli za primeraných 12 sekúnd. Ďalej to bude 1,6-litrový naftový agregát s parametrami 149 k/179 Nm

Podvozek je štandardný, teda vpredu nachádzame McPherson, vzadu torzná priečka alebo nezávislé zavesenie podľa toho, ktorý variant pohonu si zákazník vyberie (prvé pre predný pohon, druhý pre 4×4).

Hyundai Kona ponúkne jazdné režimy Sports, Normal a Eco. Neočakávame, že by ich výber dramaticky zmenil správanie vozidla, ale necháme sa prekvapiť potom pri reálnom teste.