Škodovka s malými autami naozaj skončí

Ďalšia generácia Škody Citigo už nepríde a nie je to špekulácia.
Vydané  Text: 


***Pánom výroby nie je riaditeľ, ale dopyt*. Toto tvrdenie vyslovil už Karel Čapek vo svojej hre R.U.R., ktorá však neskončila happyendom. Happyendom nekončí ani model Citigo, ktorý sa od roku 2011 dočkal pomerne zlých predajných výsledkov. 38-tisíc predaných kusov v priebehu jedného roka očividne nestačí a je to dostatočne nepriaznivý výsledok na to, aby sa celý projekt malého mestského vozidla ukončil.** Škoda Citigo sa vyrába od roku 2011 a nemožno tvrdiť, že by išlo o zlé auto. Vie splniť nároky mladších šoférov, ktorých životný štýl určuje tempo veľkých miest. V predaji je ako 3- a 5-dverový hatchback a často ho vídame aj na našich cestách. Podobne ako Volkswagen Up! má Citigo oslovovať mladšie ročníky so záujmom o cenovo dostupné vozidlo s nízkymi prevádzkovými nákladmi, očividne aj táto skupina však začala preferovať crossovery – vyplýva to z posledných vyjadrení predstaviteľa značky Škoda, ktoré sa práve šíria motoristickými magazínmi. Dôležitým trhom je podľa Petra Šolca, šéf zahraničného predaja, pre škodovku Austrália, ktorá sleduje klesajúci záujem o malý model z Mladej Boleslavi a naopak rastúci záujem o väčšie modely. Prioritu budú mať väčšie modely, respektívne crossovery a SUV. Prioritami sú popri tradičnej Octavii a Superbe aj najnovšie modely Kodiaq a Karoq, neskôr ďalší crossover vychádzajúci z budúcej generácie Fabie. Často sa špekuluje aj o Kodiaq kupé a väčších investíciách automobilky do elektrifikácie modelového portfólia. Oficiálne ukončenie Citiga ešte nenastalo a nepredpokladáme, že sa tak stane v najbližších mesiacoch. Nedávny facelift Citiga by mal vystačiť do roku 2020, kedy mal prísť jeho nástupca. Podľa aktuálneho vývoja situácie je však veľmi pravdepodobné, že tento nástupca nikdy nedorazí.

Test: Škode Citigo chutí mesto

**Najmenšiemu vozidlu v ponuke škodovky, vyrábanému v bratislavskej fabrike, žltá farba naozaj pristane. Napríklad aj preto, že v mestskej premávke potom žiari ako malé káčatko.** Prirovnanie ku káčatku však netreba brať tak, že by auto azda bolo škaredé. To vôbec nie, aj keď dizajnový skvost to tiež nie je. Skôr vzbudzuje sympatie a priateľský úsmev. Prirodzený šarm malých vozidiel mu vôbec nechýba a pokiaľ si na neho zvyknete, tak veľmi rýchlo pochopíte, že na bzúkanie po meste v podstate ani nepotrebujete väčšie auto. [Čítať celý test z dielne Auto Motor a Šport](http://www.autoviny.sk/testy/2630/test-skode-citigo-chuti-mesto)




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.