Slovenský Nekonečný príbeh čoskoro vyvrcholí: Brutal S1 pôjde do výroby

ERIK STRÍŽ, 07.06.2017

Dlhodobé masírovanie verejnosti so superšportovým automobilom Brutal z dielne slovenských tvorcov možno pomaly speje k vyvrcholeniu, ktorým bude početnejšia výroba a pripravenosť na prevádzku na bežných cestách.

Brutal S1 je slovenskou motoristickou legendou aj napriek tomu, že sa v ňom veľa ľudí ešte neodviezlo. Ešte v roku 2014 sa o ňom písalo ako o slovenskom superšporte rýchlejšom ako Ferrari, minulý rok sa predviedol ako funkčný koncept s informáciou, že sa bude vyrábať v troch verziách. Prvou z nich bude S1 s homologizáciou pre bežné cesty, potom to bude pretekársky špeciál R1 a napokon pod označením P1 bude k dispozícii platforma pre ďalšie úpravy.

Dnes sa dozvedáme, že už je pripravená výroba šiestich kusov S1 ročne, čo by mohlo zodpovedať reálnemu dopytu v tomto regióne.

Cestná verzia sa volá Brutal S1, bude určená na bežné cesty a ponúkne skvelý pomer výkonu k hmotnosti. Je to pritom puristický zázrak, vozidlo, aké sa často nevidí. Nemá žiadne technológie komfortu a bezpečnosti - teda ak nepočítame volant, sedadlá, svetlá a brzdy. A k tomu 300-koňový motor zo Subaru Impreza, eventuálne 600-koňový agregát na špeciálnu objednávku.

V S1-tke pracuje 2-litrový motor typu boxer zo Subaru Impreza s maximálnym výkonom 300 konských síl, čo pri hmotnosti 880 kilogramov definuje pomer jednej konskej sily na 2,9 kilogramu váhy. To je veľmi pekný údaj, stovku z nuly dokáže automobil dosiahnuť už za 3,9 sekundy.

Ako uvádza výrobca, verzia R1 je čistokrvný pretekársky stroj, ktorý nepatrí do premávky. Jeho domovom sú okruhy a závody do vrchov. Zdôrazňuje jeho nízku hmotnosť, výkon a nastaviteľnosť podvozka. Už v základnej výbave obsahuje zadné prítlačné krídlo a podľa stupňa výbavy môže obsahovať motor až do výkonu 500 konských síl.

Platformu P1 pre konštruktérov je možné vybaviť motorom s maximálnym výkonom až 600 koní. Keby sme tu brali do úvahy hmotnosť asi 900 kilogramov, na jednu konskú silu by pripadalo iba 0,6 kilogramu. To je niečo, čo sa iba ťažko predstavuje, nie ešte šoféruje...

S úmyslom znižovania hmotnosti automobilu sa do S1 nedostanú žiadne funkcie známe z bežných automobilov, teda napríklad: posilňovač riadenia, ABS, ASR, klimatizácia, multimediálny systém a podobne. Prevodovka je manuálna, k dispozícii s 5- a 6-stupňovým prevedením.

Skrátka, taký puristicky dokonalý slovenský superšport, zatiaľ stále bez cenovky. Očakávame však, že bude „brutálna“.