Lamborghini Huracán Perfomante 2018

22×FOTO | Nový Huracán Performante ešte pred oficiálnym predstavením zvládol okruh Nürburgring v rekordnom čase 6:52:01, teda až o päť sekúnd rýchlejšie ako predchodca.
Vydané  Text: 



Huracán sa od svojho predstavenia v roku 2015 dočkal niekoľkých variantov. V predaji sú verzie s pohonom zadných kolies, poznáme Spyder a tiež limitované edície. Ani jeden z variantov však nebol tak orientovaný na výkon ako práve nový Performante. Každá časť Huracánu sa dočkala športovejšieho prevedenia, od ladenia podvozku a aerodynamiky až po hnací mechanizmus a dokonca aj hmotnosť. Lambo má „suchú“ hmotnosť 1382 kilogramov a pomer váhy k výkonu je mimoriadny: na jednu konskú silu pripadá iba 2,16 kilogramu. A tých koní rozhodne nie je málo: 5,2-litrová V10 zo seba vytlačí 631 koní pri 8000 ot./min. a 70 percent z maximálneho krútiaceho momentu k dispozícii už od tisíc otáčok. Štandardný Huracán má pritom maximálny výkon na úrovni šialených 603 konských síl, čo je pre bežného smrteľníka niečo nepredstaviteľné. Lamborghini ako synonymum športovosti predvádza remeselnú zdatnosť aj hmotnostným pomerom, ktorý sa ustálil na skvelých 43:57. Maximálka je na hranici šialených 325 km/h, zrýchlenie na stovku prebehne už od 2,9 sekundy. Na dvestovku sa Hurarán dostane už v priebehu 8,9 sekundy od štartu a brzdenie zo stovky zaberie brzdnú dráhu 31 metrov.


Lamborghini tvrdí, že využilo skúsenosti z programu Super Trofeo, aby zlepšilo efektivitu motora, použilo nové titánové nasávacie ventily s vyšším zdvihom a nové výfukové potrubie, ktoré montujú vyššie a viac k stredu vozidla. Kryt motora bol čiastočne vyrobený z uhlíkových vlákien, bronzová povrchová úprava na nasávacom potrubí je viditeľná za zadným sklom. Nový Huracán Performante ešte pred oficiálnym predstavením zvládol okruh Nürburgring v rekordnom čase 6:52:01, teda až o päť sekúnd rýchlejšie ako predchodca.





Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.