Trúfli by ste si na opravu 70-ročného motora od Fordu? Odborníkom na veterány to trvalo týždeň

Takúto práci si predstavujeme, keď niekto v inzeráte k starému autu uvádza, že prešlo kompletnou generálkou motora.
Vydané  Text: 

Hagerty – Časozberné video opravy Ford Flathead V8 1946

Ford Pickup z roku 1946

Video od Hagerty nie je úplne nové, aj po roku však dokáže zaujať svojou prepracovanosťou a precíznosťou. Časozberné video zachytáva prácu niekoľkých automechanikov, ktorí zo starého veterána Ford pickup z roku 1946 vyberú motor Flathead V8 a následne ho opravia.

Oprava tohto poctivého osemvalcového motora (v čase zhotovenia videa 70-ročného) si vyžiadala nadpriemernú zručnosť a technické vybavenie, o ktorých môže väčšina slovenských mechanikov iba snívať. Dielňa zachytená na videu sa venuje výhradne opravám veteránov a starých motorov a že ich nahráva Hagerty, nie je žiadna náhodička. Mechanici rozobrali motor Flathead V8 do poslednej skrutky, každú drobnosť prečistili a prebrúsili, časozberné video ich práce preto pôsobí úchvatne. Celkovo strávili nad projektom rovných 100 ľudských hodín, ktoré natlačili do šiestich pracovných dní. Na vytvorenie videa bolo potrebných 40-tisíc fotografií, ktoré v editačnom programe autori spracovali do časozberného filmu s dĺžkou šesť a pol minútky.

Karburátor z Camara

V inom videu z dielne Hagerty mechanik Davin Reckow rozoberá, čistí, opravuje a opäť skladá karburátor Holley 4346, ktorý možno nájsť v starších automobiloch Camaro, Chevelle či Nova s motormi typu V-8 L78. Práčička je to špinavá a podľa mnohých nevďačná, zároveň však krásna a dychberúca. Opäť časozberné video je vytvorené pomocou tisíckov fotografií pospájaných do efektného videa.








Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.